Translate

Поради батькам

Шановні батьки!

Батьки і діти! Діти і батьки!
Нерозділиме  і  одвічне  коло.
Ми засіваємо житейське поле
І не на день минущий - на віки...
Б.Олійник

          Шоб ваші діти зростали вам на радість, були розумними, духовно щедрими, необхідно якнайчастіше спілкуватися з ними. Найпростіше і найперспективнішеспілкування - це спільне читання книг.

Спільне читання в сім'ї є:

  • особливим видом духовного і інтелектуального спілкування між членами родини;
  • способом залучення дитини до читання кращих зразків світової та вітчизнянної літератури.

Література:

  • дає занння про різноманітні сторони життя;
  • вводить в сферу духовності;
  • показує життеві цілі.
          Дошкільник - не читач, а слухач книг, і входить в прекрасний світ літератури завдяки читанням вголос. Відчуття дитиною художнього слова - надзвичайне. Ще до вміння читати починає складатися начитаність, яка стає обширним літературним багажем і вмінням сприймати поезію і прозу.

Правила читання вголос:

          Щоб читання вголос для дитини було привабливим необхідно:
  • показати дитині, що читання вголос приносить вам задоволення;
  • демонструвати дитині свою повагу до книги;  
  • під час читання зберігати зоровий контакт з дитиною;
  • читати дітям повільно, але не монотонно, намагатися передати методику ритмічної мови;
  • скорочувати текст, якщо він дуже довгий;
  • мати в режимі дня постійний час для читання;
  • читати книги завжди, коли дитина хоче їх слухати;
  • зробити з читання улюблене сімейне заняття;
  • привчати дитину слухати уважно, а тоді переказувати почуте;
  • проводити повторні читання, які тренують пам'ять і розвивають мову;
  • не відривати дитину від читання або розглядання ілюстрацій;
  • читати дитині вголос або переказувати зміст книг, які ви любили в дитинстві;
  • читати дитині вголос не тільки в дошкільному, а й у шкільному віці;
  • практикуйте читання з продовженням, зупиняючись на найцікавішому місці;
  • частіше ходити з дитиною до бібліотеки, формувати його особливу бібліотеку.
         Люди з тих пір, як навчилися писати, свою мудрість довірили книгам, які навчилися створювати і зберігати.
         Приміщення, де зберігалися книги, називали аптеками для душі. Такі аптеки для душі, а саме домашні бібліотеки, необхідно мати у кожній родині.
         Вибір книг та створення домашньої бібліотеки відіграє важливу роль у формуванні особистості юного читача.


Шановні батьки!


           Родина для дитини - це тепле гніздечко, в якому вона почувається спокійно і впевнено, бо є коханою і захищеною.


            Але родина - це не завжди тато, мама, дитина. З початком навчального року школа для Вашого сина чи доньки стає другим домом, а вчитель і однокласники - друго родиною.
Саме в цей час дитині конче потрібні Ваша увага і підтримка. З початком навчального року Ви помітите, що дитина не завжди реагує на зауваження, починає насуплюватися
і нити, не хоче йти до школи. Тому важливо щодня розпитувати її про все, що траплялося у школі. Вони повинна відчувати, що її проблеми та сумніви небайдужі батькам і
що вона завжди може розраховувати на Вашу допомогу. Інакше, коли виникнуть справді серйозні шкільні проблеми, дитинанізащо про них не розповість.
             Тому найголовніше у перші шкільні дні-дарувати своїй дитині більше любові та уваги, адже вона вступає в новий, цікавий, повний вражень і знайомств період свого життя.
І ви ніколи не повинн забувати, що дитина вчиться робити ті речі, яких Ви її навчаєте:
  • Якщо дітей критикувати - вони вчаться звинувачувати.
  • Якщо діти бачать ворожість - вони вчаться битися.
  • Якщо діти живуть зі страхом - вони вчаться боятися.
  • Якщо дітей жаліти - вони вчаться скаржитися.
  • Якщо дітей висміювати - вони виростають соромливими.
  • Якщо дітей хвалити - вони вчаться цінувати.
  • Якщо дітей підбадьорювати - вони виростають впевненими в собі.
  • Якщо діти дістають визнання - вони виростають шляхетними і щедрими.
  • Якщо діти бачать честність і справедливість - вони будуть знати, що таке правда.
  • Якщо діти ростуть у безпеці - вони вчаться вірити в себе і в тих, хто їх оточує.
  • Якщо діти живуть в атмосфері дружелюбності - вони вчаться тому, що світ - прекрасний.
 

Дитячі заповіді мамам, татусям, бабусям і дідусям!

  • крім їжі та одягу мені потрібні ласка, сердечність та Ваша любов.
  • говоріть зі мною "серцем", тому що, слова не завжди мені зрозумілі.
  • у нашому домі виділіть мені власний куточок і трішки Вашої уваги і часу.
  • зробіть так, щоб я відчував свою важливість і необхідність, своє місце у планах нашої родини.
  • зробіть так, щоб я ніколи не боявся втратити Вашу любов.
  • допоможіть мені зрозуміти різницю між добром і злом, правдою і неправдою.
  • навчіть і покажіть, як дотримуватися обіцянки.
  • підтримуйте і заохочуйте мене до праці, навіть тоді, коли я ще роблю сотні помилок.
  • не карайте мене за невдачі, сама невдача вже є карою для мене
  • коли загадаєте мені зробити щось це або те, скажіть також - як і чому.
  • будьте доброзичливими до мене, щоб я навчився відчувати те саме до інших.
  • не обмежуйте мене, не висміюйте.
  • будьте терплячі до мого безладдя, я ж бо тільки дитина.
  • дайте мені змогу проявити свої можливості, бути відповідальним.
           Любі мої, я Вас дуже-дуже люблю і хочу відчувати Вашу любов також, хочу, щоб Ви частіше брали мене на руки, пригортали, цілували. Але будьте уважні, щоб Ваша любов
не перетворилася в милиці, які будуть заважати мені робити самостійні кроки. Покажіть мені, що Ви любите мене також.
Чтение - ничто:
Осмысленное чтение - кое-что,
Чтение осмысленное и прочувственное -
совершенство.
А.С.Пушкин


КНИГА ТА ГРА

Корисні поради батькам

Дошкільне дитинство - короткий , але важливий період становлення особистості. В ці роки дитина набуває початкові знання про оточуюче життя, у неї формується певне відношення до людей, праці, формуються навички і звички, складається характер.
Глибокий і складний процес перетворення і засвоєння життєвих вражень відбувається в грі.

Діти можуть виконувати різні варіанти творчих завдань - складати казку, придумати свого героя, намалювати ілюстрації і т.д.
Діти повинні відчути, як цікаво шукати слова, складати і видавати нові книги.

Дитину не обов,язково сажати за стіл. Грайте з дитиною де завгодно - на дачі, на кухні, в лісі, на підлозі в кімнаті і навіть в машині.

Гра- фантазія.

Улюблену іграшку дитини введіть в любу казку. Наприклад, в казці «Ріпка» в діда з,явиться дудочка чи гармошка. Ріпка від веселої музики починає танцювати з героями казки - бабцею, внучкою, собакою, кішкою, мишкою. Складіть з дитиною казку на новий лад. Це розвиває фантазію, уяву, гумор.

Гра - вікторина

«Відгадай, хто зайвий». В добре відому дитині казку вводиться герой з іншої казки. Дитина шукає хто зайвий в цій казці. Називає , які казки були запропоновані в грі.

Гра «Добре- погано»

Прочитайте казку, оповідання дитині. Задайте питання по тексту. Наприклад: Чи добре, що звірі зустрілися в рукавичці. Допомагайте дитині, направляйте її думки і почуття.

Гра в тексти

Запропонуйте дитині розказати вірш за допомогою жестів, міміки, пластики. Спробуйте відгадати, якого героя дитина «Озвучувала» жестами. А тоді поміняйтесь ролями.
Хай дитина відгадає персонаж казки.

Гра – подорож в країну казок
На папері намалюйте чудесну картину. Пофантазуйте з дитиною. Хто живе в цій країні, що там відбувається. Прочитайте нову казку, обговоріть її з дитиною. Знайдіть їй місце в чудесній країні і зробіть обов,язково малюнок.

Гра «Сам автор і художник»

Запропонуйте дитині «видати» свою книгу. У творчому процесі приймає участь вся родина. Для дитини це дуже важливо. Тато зшиє чисті аркуші і пронумерує. Малюк придумає історію, казку і сам намалює ілюстрації. Мама напише текст. Такої книжки не буде в нікого! Принисіть її у дитячий садок, покажіть дітям і залиште для виставки творчих робіт.

Гра «Знайди скарб»

Діти завжди із задоволенням щось ховають, шукають. Пограйте з малюком, використовуючи книги. Якщо ваша дитина вивчає букви, то напишіть на кожну букву назву книги. Ваш малюк виходить з кімнати, ви ховаєте книгу. Покличте дитину і скажіть, що в цій кімнаті зберегаються скарби, один з них починається на букву «Т». Дитина шукає і знаходить книжку , наприклад «Тараканіще» або «Телефон» і т.д.

Гра «Придумай казку»

Необхідним матеріалом можуть бути повітряні кулі , різної форми сучки, корені рослин і т.д. Дитина сама вибирає казкового героя і потім розказує, що це за герой, з якої він прилетів планети, добрий він або злий, де живе і що з ним відбувається і т.д.

Гра - уява

Розглядаючи малюнки до казок , малюк уявляє , що він виявився на місці подій, і розказує, що почув, відчув, щоб він зробив на місці героя казки.
Або малюку пропонується подорож в минуле або в майбутнє героїв. Придумані казки дітей відрізняються відчуттям гумору і різноманітними діалогами.

Дуже важливо, щоб в процесі взаємоії дорослого і дитини побачене і почуте пройшло через його душу, формуючи світ її емоцій.
Коли ви проведете з дітьми гру, проаналізуйте результати і обов,язково не забудьте похвалити малюка.

Удачі вам і вашим дітям в залученні книги.

Меморандум дитини

Прочитай своїм батькам

  • Не бійся бути твердим зі мною. Це краще. Це дає мені упевненості.
  • Не застосовуй до мене сили. Бо я думатиму. що сила - найголовніше в світі. Краще, якщо ти мене просто переконаєш.
  • Не обіцяй марно. Ти, може, не зумієш дотриматися своєї обіцянки. Це послабить мою віру в тебе.
  • Не реагуй на мої провокації, коли я щось кажу або роблю для того, щоб завдати тобі прикрості. Інакше я прагнутиму одержувати  все нові й нові "перемоги".
  • Не псуй мене. Я чудово зная, що мені потрібно далеко не все, про що я прошу. Я просто перевіряю тебе.
  • Не роби за мене того, що я зможу зробити сам.
  • Не звертай багато уваги на мої погані "звички". Це тільки заохочує стояти на своєму.
  • Не роби мені зауважень в присутності чужих людей. Я скоріше послухаю, якщо ти поговориш зі мною тихо, без свідків.
  • Не намагайся обговорювати мою поведінку під час конфлікту. В цей час я чомусь не дуже добре чую, а слухаюсь ще гірше. Я зроблю те, чого ти вимагаеш, але давай поговоримо про це пізніше.
  • Не намагайся читати мені проповіді. Ти ь здивувався, якби узнав, як добре я усвідомив, що є погано, а що добре.
  • Не змушуй мне почуватися так, ніби мої помилки - це гріхи.
  • Не вимагай пояснень моєї поганої поведінки. Іноді я справді не знаю, чому я це зробив.
  • Не захищай мене від наслідків моєї поведінки. Я повинени вчитися на власному досвіді.
  • Не клопочия занадто моїми не значними хворобами. Я можу навчитися зловживати ними, щоб привертати до себе загальну увагу.
  • Не відшовхуй мене, коли я задаю чесні запитання. Інакше ти побачиш, як я перестану запитувати і шукатиму інформацію хто зна де.
  • Не відповідай на безглузді запитання. Я просто хочу мати тебе біля себе.
  • Ніколи не натякай. що ти бездоганний і непогрішимий. Не надто багато вимагатиме від мене.
  • Не жалкуй, що ми небагато часу проводимо разом. Головне те, як ми його провели.
  • Не дозволяй, щоб мої страхи передавалися тобі, бо я ще більше боятимусь. Демонструй мені свою сміливість.
  • Не забувай, що я прагну заохочення, але чесно зароблене схвалення ігоді забувається, а осб лайка - ніколи.
  • Стався до мене так, як ти ставися до своїх друзів, тоді я буду твоїм другом.
  • Пам'ятай, я більше навчусь з прикладу, а не з критики.
  • Я тебе так люблю! Люби мене теж.
С.ЖЕСТЕРЬОВ, психолог

3 коментарі: