Шановні батьки!
... Привчаючи дитини до книги, ви не просто вчите його читати, а й робите його майбутнє життя яскравіше, цікавіше і багатше.
Олег Рой
Олег Рой
Шоб ваші діти зростали вам на радість, були розумними, духовно щедрими, необхідно якнайчастіше спілкуватися з ними. Найпростіше і найперспективнішеспілкування - це спільне читання книг.
Спільне читання в сім'ї є:
- особливим видом духовного і інтелектуального спілкування між членами родини;
- способом залучення дитини до читання кращих зразків світової та вітчизнянної літератури.
Література:
- дає занння про різноманітні сторони життя;
- вводить в сферу духовності;
- показує життеві цілі.
Правила читання вголос:
Щоб читання вголос для дитини було привабливим необхідно:
- показати дитині, що читання вголос приносить вам задоволення;
- демонструвати дитині свою повагу до книги;
- під час читання зберігати зоровий контакт з дитиною;
- читати дітям повільно, але не монотонно, намагатися передати методику ритмічної мови;
- скорочувати текст, якщо він дуже довгий;
- мати в режимі дня постійний час для читання;
- читати книги завжди, коли дитина хоче їх слухати;
- зробити з читання улюблене сімейне заняття;
- привчати дитину слухати уважно, а тоді переказувати почуте;
- проводити повторні читання, які тренують пам'ять і розвивають мову;
- не відривати дитину від читання або розглядання ілюстрацій;
- читати дитині вголос або переказувати зміст книг, які ви любили в дитинстві;
- читати дитині вголос не тільки в дошкільному, а й у шкільному віці;
- практикуйте читання з продовженням, зупиняючись на найцікавішому місці;
- частіше ходити з дитиною до бібліотеки, формувати його особливу бібліотеку.
Приміщення, де зберігалися книги, називали аптеками для душі. Такі аптеки для душі, а саме домашні бібліотеки, необхідно мати у кожній родині.
Вибір книг та створення домашньої бібліотеки відіграє важливу роль у формуванні особистості юного читача.
Шановні батьки!
Саме в цей час дитині конче потрібні Ваша увага і підтримка. З початком навчального року Ви помітите, що дитина не завжди реагує на зауваження, починає насуплюватися
і нити, не хоче йти до школи. Тому важливо щодня розпитувати її про все, що траплялося у школі. Вони повинна відчувати, що її проблеми та сумніви небайдужі батькам і
що вона завжди може розраховувати на Вашу допомогу. Інакше, коли виникнуть справді серйозні шкільні проблеми, дитинанізащо про них не розповість.
Тому найголовніше у перші шкільні дні-дарувати своїй дитині більше любові та уваги, адже вона вступає в новий, цікавий, повний вражень і знайомств період свого життя.
І ви ніколи не повинн забувати, що дитина вчиться робити ті речі, яких Ви її навчаєте:
- Якщо дітей критикувати - вони вчаться звинувачувати.
- Якщо діти бачать ворожість - вони вчаться битися.
- Якщо діти живуть зі страхом - вони вчаться боятися.
- Якщо дітей жаліти - вони вчаться скаржитися.
- Якщо дітей висміювати - вони виростають соромливими.
- Якщо дітей хвалити - вони вчаться цінувати.
- Якщо дітей підбадьорювати - вони виростають впевненими в собі.
- Якщо діти дістають визнання - вони виростають шляхетними і щедрими.
- Якщо діти бачать честність і справедливість - вони будуть знати, що таке правда.
- Якщо діти ростуть у безпеці - вони вчаться вірити в себе і в тих, хто їх оточує.
- Якщо діти живуть в атмосфері дружелюбності - вони вчаться тому, що світ - прекрасний.
Любов до читання починається в родині: з мами, тата, дідуся, бабусі, з родичів, які дарують книги в день народження і свята. Ця любов народжується в сім'ї, де люблять читання. Читаєш ти - читають і твої діти!
Олег Рой
Дитячі заповіді мамам, татусям, бабусям і дідусям!
- крім їжі та одягу мені потрібні ласка, сердечність та Ваша любов.
- говоріть зі мною "серцем", тому що, слова не завжди мені зрозумілі.
- у нашому домі виділіть мені власний куточок і трішки Вашої уваги і часу.
- зробіть так, щоб я відчував свою важливість і необхідність, своє місце у планах нашої родини.
- зробіть так, щоб я ніколи не боявся втратити Вашу любов.
- допоможіть мені зрозуміти різницю між добром і злом, правдою і неправдою.
- навчіть і покажіть, як дотримуватися обіцянки.
- підтримуйте і заохочуйте мене до праці, навіть тоді, коли я ще роблю сотні помилок.
- не карайте мене за невдачі, сама невдача вже є карою для мене
- коли загадаєте мені зробити щось це або те, скажіть також - як і чому.
- будьте доброзичливими до мене, щоб я навчився відчувати те саме до інших.
- не обмежуйте мене, не висміюйте.
- будьте терплячі до мого безладдя, я ж бо тільки дитина.
- дайте мені змогу проявити свої можливості, бути відповідальним.
Любі мої, я Вас дуже-дуже люблю і хочу відчувати Вашу любов також, хочу, щоб Ви частіше брали мене на руки, пригортали, цілували. Але будьте уважні, щоб Ваша любов
не перетворилася в милиці, які будуть заважати мені робити самостійні кроки. Покажіть мені, що Ви любите мене також.
Чтение - ничто:
Осмысленное чтение -
кое-что,
Чтение осмысленное и
прочувственное -
совершенство.
А.С.Пушкин
КНИГА
ТА ГРА
Корисні поради батькам
Дошкільне
дитинство - короткий , але важливий
період становлення особистості. В ці
роки дитина набуває початкові знання
про оточуюче життя, у неї формується
певне відношення до людей, праці,
формуються навички і звички, складається
характер.
Глибокий
і складний процес перетворення і
засвоєння
життєвих
вражень відбувається в грі.
Діти
можуть виконувати різні варіанти
творчих завдань - складати казку,
придумати свого героя, намалювати
ілюстрації і т.д.
Діти
повинні відчути, як цікаво шукати
слова, складати і видавати нові книги.
Дитину
не обов,язково сажати за стіл. Грайте
з дитиною де завгодно - на дачі, на
кухні, в лісі, на підлозі в кімнаті
і навіть
в
машині.
Гра-
фантазія.
Улюблену
іграшку дитини введіть в любу казку.
Наприклад, в казці «Ріпка» в діда
з,явиться дудочка чи гармошка. Ріпка
від веселої музики починає танцювати
з героями казки - бабцею, внучкою,
собакою, кішкою, мишкою. Складіть з
дитиною казку на новий лад. Це розвиває
фантазію, уяву, гумор.
Гра
- вікторина
«Відгадай,
хто зайвий». В добре відому дитині
казку вводиться герой з іншої казки.
Дитина шукає хто зайвий в цій казці.
Називає , які казки були запропоновані
в грі.
Гра
«Добре- погано»
Прочитайте
казку, оповідання дитині. Задайте
питання по тексту. Наприклад: Чи
добре, що звірі зустрілися в рукавичці.
Допомагайте дитині, направляйте її
думки і почуття.
Гра
в тексти
Запропонуйте
дитині розказати вірш за допомогою
жестів, міміки, пластики. Спробуйте
відгадати, якого героя дитина
«Озвучувала» жестами. А тоді поміняйтесь
ролями.
Хай
дитина відгадає персонаж казки.
Гра
– подорож в країну казок
На
папері намалюйте чудесну картину.
Пофантазуйте з дитиною. Хто живе в
цій країні, що там відбувається.
Прочитайте нову казку, обговоріть її
з дитиною. Знайдіть їй місце в
чудесній країні і зробіть обов,язково
малюнок.
Гра
«Сам автор і художник»
Запропонуйте
дитині «видати» свою книгу. У творчому
процесі приймає участь вся родина.
Для дитини це дуже важливо. Тато зшиє
чисті аркуші і пронумерує. Малюк
придумає історію, казку і сам намалює
ілюстрації. Мама напише текст. Такої
книжки не буде в нікого! Принисіть
її у дитячий садок, покажіть дітям
і залиште для виставки творчих робіт.
Гра
«Знайди скарб»
Діти
завжди із задоволенням щось ховають,
шукають. Пограйте з малюком,
використовуючи книги. Якщо ваша дитина
вивчає букви, то напишіть на кожну
букву назву книги. Ваш малюк виходить
з кімнати, ви ховаєте книгу. Покличте
дитину і скажіть, що в цій кімнаті
зберегаються скарби, один з них
починається на букву «Т». Дитина
шукає і знаходить книжку , наприклад
«Тараканіще» або «Телефон» і т.д.
Гра
«Придумай казку»
Необхідним
матеріалом можуть бути повітряні
кулі , різної
форми сучки, корені рослин і т.д.
Дитина сама вибирає казкового героя
і потім розказує, що це за герой, з
якої він прилетів планети, добрий
він або злий, де живе і що з ним
відбувається і т.д.
Гра
- уява
Розглядаючи
малюнки до казок , малюк уявляє , що
він виявився на місці подій, і
розказує, що почув, відчув, щоб він
зробив на місці героя казки.
Або
малюку пропонується подорож в минуле
або в майбутнє героїв. Придумані
казки дітей відрізняються відчуттям
гумору і різноманітними діалогами.
Дуже
важливо, щоб в процесі взаємоії
дорослого і дитини побачене і почуте
пройшло через його душу, формуючи
світ її емоцій.
Коли
ви проведете з дітьми гру, проаналізуйте
результати і обов,язково не забудьте
похвалити малюка.
Удачі
вам і вашим дітям в залученні книги.
Меморандум дитини
Прочитай своїм батькам
- Не бійся бути твердим зі мною. Це краще. Це дає мені упевненості.
- Не застосовуй до мене сили. Бо я думатиму. що сила - найголовніше в світі. Краще, якщо ти мене просто переконаєш.
- Не обіцяй марно. Ти, може, не зумієш дотриматися своєї обіцянки. Це послабить мою віру в тебе.
- Не реагуй на мої провокації, коли я щось кажу або роблю для того, щоб завдати тобі прикрості. Інакше я прагнутиму одержувати все нові й нові "перемоги".
- Не псуй мене. Я чудово зная, що мені потрібно далеко не все, про що я прошу. Я просто перевіряю тебе.
- Не роби за мене того, що я зможу зробити сам.
- Не звертай багато уваги на мої погані "звички". Це тільки заохочує стояти на своєму.
- Не роби мені зауважень в присутності чужих людей. Я скоріше послухаю, якщо ти поговориш зі мною тихо, без свідків.
- Не намагайся обговорювати мою поведінку під час конфлікту. В цей час я чомусь не дуже добре чую, а слухаюсь ще гірше. Я зроблю те, чого ти вимагаеш, але давай поговоримо про це пізніше.
- Не намагайся читати мені проповіді. Ти ь здивувався, якби узнав, як добре я усвідомив, що є погано, а що добре.
- Не змушуй мне почуватися так, ніби мої помилки - це гріхи.
- Не вимагай пояснень моєї поганої поведінки. Іноді я справді не знаю, чому я це зробив.
- Не захищай мене від наслідків моєї поведінки. Я повинени вчитися на власному досвіді.
- Не клопочия занадто моїми не значними хворобами. Я можу навчитися зловживати ними, щоб привертати до себе загальну увагу.
- Не відшовхуй мене, коли я задаю чесні запитання. Інакше ти побачиш, як я перестану запитувати і шукатиму інформацію хто зна де.
- Не відповідай на безглузді запитання. Я просто хочу мати тебе біля себе.
- Ніколи не натякай. що ти бездоганний і непогрішимий. Не надто багато вимагатиме від мене.
- Не жалкуй, що ми небагато часу проводимо разом. Головне те, як ми його провели.
- Не дозволяй, щоб мої страхи передавалися тобі, бо я ще більше боятимусь. Демонструй мені свою сміливість.
- Не забувай, що я прагну заохочення, але чесно зароблене схвалення ігоді забувається, а осб лайка - ніколи.
- Стався до мене так, як ти ставися до своїх друзів, тоді я буду твоїм другом.
- Пам'ятай, я більше навчусь з прикладу, а не з критики.
- Я тебе так люблю! Люби мене теж.
С.ЖЕСТЕРЬОВ, психолог
19 заповедей Марии Монтессори о воспитании детей
Мария Монтессори — итальянский врач, педагог, учёный, философ. Одним из свидетельств международного признания Марии Монтессори стало известное решение ЮНЕСКО (1988), касающееся всего четырёх педагогов, определивших способ педагогического мышления в ХХ веке.
1. Детей учит то, что их окружает.
2. Если ребенка часто критикуют — он учится осуждать.
3. Если ребенка часто хвалят — он учится оценивать.
4. Если ребенку демонстрируют враждебность — он учится драться.
5. Если с ребенком честны — он учится справедливости.
6. Если ребенка часто высмеивают — он учится быть робким.
7. Если ребенок живет с чувством безопасности — он учится верить.
8. Если ребенка часто позорят — он учится чувствовать себя виноватым.
9. Если ребенка часто одобряют — он учится хорошо к себе относиться.
10. Если к ребенку часто бывают снисходительны — он учится быть терпеливым.
11. Если ребенка часто подбадривают — он приобретает уверенность в себе.
12. Если ребенок живет в атмосфере дружбы и чувствует себя необходимым — он учится находить в этом мире любовь.
13. Не говорите плохо о ребенке — ни при нем, ни без него.
14. Концентрируйтесь на развитии хорошего в ребенке, так что в итоге плохому не будет оставаться места.
15. Всегда прислушивайтесь и отвечайте ребенку, который обращается к вам.
16. Уважайте ребенка, который сделал ошибку и сможет сейчас или чуть позже исправить ее.
17. Будьте готовы помочь ребенку, который находится в поиске и быть незаметным для того ребенка, который уже все нашел.
18. Помогайте ребенку осваивать неосвоенное ранее. Делайте это, наполняя окружающий мир заботой, сдержанностью, тишиной и любовью.
19. В обращении с ребенком всегда придерживайтесь лучших манер — предлагайте ему лучшее, что есть в вас самих.
спасибо за интересные советы
ВідповістиВидалитиВсегда рады Вам помочь
ВидалитиАдміністратор блогу видалив цей коментар.
ВідповістиВидалити